Vragen? App 0610 086 086 of bel 085 800 00 30
Klanten geven ons een 9.1 (1546)
logo refurbished webshop keurmerk
Onze 4 échte winkels zijn geopend!
Winkelwagen

Geen producten in uw winkelwagen.

Verder winkelen

Klantenservice

Persoonlijk contact

E-mail: info@computerzaak.nl
Tel: 085 800 00 30
WhatsApp: 0610 086 086

Klanten geven ons een 9.1!

4,5 572 reviews

Wij staan voor u klaar!

Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. Heeft u een andere vraag, of heeft u behoefte aan meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Algemene vragen

Wat is refurbished?

Refurbished houdt in dat het product volledig is nagekeken, schoongemaakt en uitgebreid getest. Waar nodig vervangen wij onderdelen en voeren wij reparaties uit. Alleen als de computer of laptop voldoet aan onze strenge kwaliteitseisen wordt deze weer aangeboden voor verkoop, anders recyclen we hem voor onderdelen.

Daarnaast wordt ook de hardeschijf volledig gewist en voorzien van een nieuwe schone Windows installatie.

Al onze producten hebben daarom standaard 1 jaar garantie.

Is refurbished hetzelfde als tweedehands?

Nee. Bij tweedehands laptops wordt het product niet uitgebreid gecontroleerd en schoongemaakt. Ook garandeert de verkopende partij niet de kwaliteit er van. U moet zelf het aangekochte controleren en maar hopen dat het goed is.

Al onze producten zijn uitgebreid gecontroleerd en kunnen nog vele jaren mee. Wij staan garant voor de kwaliteit.

Ook op de pagina veelgestelde vragen refurbished laptops vindt u meer informatie.

Wat houdt jullie garantie van 1 jaar in?

Al onze producten zijn uitgebreid door ons getest. Alle computers worden daarom geleverd met de mogelijkheid tot 12 maanden schriftelijke garantie en wij geven maximaal 3 maanden garantie op accu’s en de adapters. Daarbij geldt een minimale standby tijd van 1 uur op de accu en draadbreuk bij de adapter is uitgesloten. De accu is namelijk een verbruiksproduct en onderhevig aan slijtage.

Verzendkosten voor reparaties, software installatiekosten, data herstelkosten, dataverlies, waterschade, valschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade en slijtage van het product vallen vanzelfsprekend buiten de garantie. Indien tijdens het uitgevoerde onderzoek blijkt dat het defect/gebrek veroorzaakt wordt door een virus, illegale of onjuiste installatie van software, is (wettelijke) garantie eveneens uitgesloten.

Mocht er buiten de garantieperiode iets mankeren aan de door u aangeschafte computer of laptop, neem dan altijd contact met ons op. Wij zullen altijd proberen een passende oplossing te vinden.

Hoe komen jullie aan jullie laptops en computers?

Onze computers en laptops zijn vaak zakelijke gebruikte (lease) laptops. Bedrijven gebruiken deze laptops voor een aantal jaar en vervangen deze dan. Wij kopen deze in grote partijen op en refurbishen deze.

De kwaliteit van deze laptops en computers zijn vaak niet te vergelijken met de standaard consumenten laptops, de nieuwwaarde van zakelijke laptops ligt gemiddeld rond de 1300 euro, terwijl een consumenten laptop vaak voor 300 euro al te koop is.

Ook kopen we gebruikte computers en laptops in van particulieren. Oude modellen recyclen we, maar computers die nog goed meekunnen refurbishen we en bieden we aan tegen scherpe prijzen.

Over de toetsenbord indeling

Al onze laptops worden standaard geleverd met een QWERTY toetsenbord indeling, tenzij anders vermeld. Dit is de standaard toetsenbord indeling in Nederland.

Om u de beste deal te kunnen bieden importeren wij veel laptops uit heel Europa. Hierdoor kunnen we hoge kwaliteit laptops scherp inkopen en toch de prijzen laag houden.

Deze laptops hebben soms andere leestekens, dit verhelpen wij met speciale professionele toetsenbord stickers. Dit zijn stickers die speciaal gemaakt zijn voor dit doeleinde, en absoluut niet te vergelijken met normale stickers. De stickers zullen niet loslaten of slijten, de stickers zijn zelfs van betere kwaliteit dan de originele toets zelf. Dit komt omdat het originele toets sneller/eerder slijt waardoor de letters op den duur kunnen vervagen, bij deze stickers is dat niet het geval. Toetsenbord stickers komen alleen over de cijfers en de speciale tekens, niet over de letters.

Een andere oplossing is dat wij tegen een kleine meerprijs het gehele toetsenbord vervangen. De levertijd kan daardoor iets langer zijn. Wanneer u vragen hierover heeft, neemt u dan gerust contact op!

Hoe bepalen jullie de staat van een refurbished laptop of computer?

Bij elk product zetten we duidelijk in welke staat het zich bevindt. Zowel qua uiterlijk als de staat van de accu.

Staat van het uiterlijk

Als nieuw: kan een een enkel licht gebruiksspoortje op de behuizing hebben, maar meestal zijn deze als nieuw.
Nette staat: lichte gebruikssporen, enkele oppervlakkige krasjes of plekjes op de behuizing.
Gebruikte staat: gebruikssporen, krassen of plekken op de behuizing en/of het toetsenbord.
Zwaar gebruikte staat: zware gebruikssporen, zware krassen op de behuizing en/of gebruikssporen op het toetsenbord, in sommige gevallen kleine plekjes op het scherm.

Staat van de accu

Als nieuw: de accu heeft een capaciteit van minstens 80% van de originele capaciteit.
Goede staat: de accu zit tussen de 60% en 80% van de originele capaciteit.
Gemiddelde staat: de accu heeft nog een capaciteit van 40% tot 60%.
Slechte staat: de capaciteit van de accu is maximaal 40% van het origineel.

Schermen zijn altijd vrij van krassen of gebruikssporen, tenzij anders vermeld.

Voor alle accu’s geldt dat ze minimaal een standby tijd hebben van 1 uur, daar geven wij garantie op. Daarnaast bieden we vaak de mogelijkheid om voor een kleine meerprijs een nieuwe accu aan te schaffen.

Bestelling en verzending

Wat is de levertijd?

Indien u op werkdagen voor 16:00 besteld, wordt het product nog dezelfde dag verzonden. Per mail ontvangt u een zogenaamde Track&Trace code waarmee u de bestelling kunt volgen. Vaak ontvangt u het dan al de volgende dag.

Hoe kan ik betalen?

In onze webshop kunt u betalen met iDeal, Bancontact en Giropay of via een overboeking. Vanaf 100 euro kunt u ook achteraf betalen via Billink of Klarna, of gespreid in 3x via in3 of via SprayPay in 12,18,24 of 36 maanden.

Daarnaast kunt u het product altijd ophalen in onze winkel en daar contant of met PIN betalen.

Hoe kan ik in 3 delen betalen?

Betaalt u uw aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaalt u het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koopt u binnen uw budget uw favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-.

Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wilt u meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

Hoe kan ik in via SprayPay in 12,18,24 of 36 maanden betalen?

Met SprayPay – Gespreid betalen kan je jouw bestelling in 12,18,24 of 36 maandelijkse termijnen betalen. Wil jij eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. Eigenlijk bepaal jij dus de looptijd.

Gespreid betalen is mogelijk vanaf €250,- tot €3500,-.

De voordelen van SprayPay:
• Geen éénmalige hoge uitgave
• Vast maandbedrag. Na 30 dagen wordt het eerste termijn afgeschreven
• Extra of eerder aflossen is 100% boetevrij
• Na 30 dagen wordt het eerste termijn geïncasseerd

Om met SprayPay te kunnen betalen moeten de volgende stappen worden doorlopen:
• Inkomsten / lasten toets
• IDIN identificatie via jouw bank
• Overeenkomst + automatische incasso digitaal ondertekenen

Zodra de bestelling is goedgekeurd wordt de bestelling direct in behandeling genomen. Wil je meer informatie over SprayPay? Ga naar www.spraypay.nl

Hoe kan ik mijn oude computer of laptop gratis laten recyclen?

Wilt u uw oude computerapparatuur gratis laten recyclen? Wij helpen u graag!

Wanneer u in de winkelwagen aangeeft dat u uw oude apparatuur wilt laten recyclen, dan zullen wij contact met u opnemen en u voorzien van een gratis verzendlabel. U kunt de computer of laptop dan in de verpakking van uw bestelling gratis naar ons opsturen.

Wanneer wij het ontvangen hebben zullen we alle gegevens veilig van de hardeschijf wissen en de computer recyclen.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor bestellingen onder de 250 euro berekenen we 6,50 euro verzendkosten. Het product wordt dan zeer goed verpakt en verzekerd met PostNL naar u verzonden.

Het door mij bestelde item is beschadigd geleverd

Wij verzenden al onze bestellingen verzekerd en met PostNL. Wanneer iets beschadigd raakt, maak dan foto’s van de doos en de beschadigde items.

Neem daarna dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.

Hoe kan ik iets retour sturen?

Mocht u toch niet tevreden zijn over uw aankoop dan kunt u het product binnen 14 dagen retour sturen. Zie daarvoor onze uitgebreide pagina over retour sturen.

Hoe werkt het verkopen van mijn laptop of computer precies?

U stuurt ons wat u wilt verkopen en wij bieden u de scherpste deal. Wanneer u daar akkoord mee gaat kunt u de producten opsturen.

Wanneer we uw spullen ontvangen hebben zullen we deze controleren en kijken of het in de staat is zoals u heeft aangegeven. Daarna zullen we het bedrag overmaken, meestal heeft u dit nog dezelfde dag op uw rekening.

Wij gebruiken professionele software om de gegevens volgens officiële standaarden van de hardeschijf te verwijderen.

Achteraf en gespreid betalen Veilig en gemakkelijk betalen
met Klarna, SprayPay, in3 of creditcard